Μεταβρεφικό τμήμα

ΜΕΤΑΒΡΕΦΙΚΟ 1

(από 21 μηνών - 30 μηνών)

Το παιδαγωγικό πρόγραμμα είναι διαμορφωμένο σύμφωνα με τις δυνατότητες που έχουν και τις ικανότητες που ήδη διαθέτουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παιχνίδια γνωριμίας μέσα από τα οποία τα παιδιά κοινωνικοποιούνται, γνωρίζουν τα μέλη της ομάδας τους, αλλά και του χώρου που βρίσκονται.

Έναρξη της ημέρας: Υποδοχή των οικογενειών/έλεγχος αναγκών του παιδιού για την ημέρα στην εφαρμογή New Generation

  • Υπαίθριο παιχνίδι με κινητικές δραστηριότητες

  • Διδασκαλία σε όλη την ομάδα

  • Χρόνος 'κύκλου' μέσα και έξω (δραστηριότητες σε κύκλο)

  • Εσωτερικοί και εξωτερικοί χόροι ελεύθερου παιχνιδιού

  • Δραστηριότητες με καθοδήγηση από τον εκπαιδευτικό σε μικρές ομάδες

  • Επιτραπέζια παιχνίδια

  • Ώρα ύπνου

  • Σχολική στολή από Δευτέρα έως Πέμπτη

Να σημειωθούν επίσης τα ακόλουθα:

  • Αλλαγές πάνας κάθε 2 ώρες ή και συχνότερα εάν χρειάζεται

  • Γεύματα σύμφωνα με το πρόγραμμα του βρεφικού σταθμού και σε συνεννόηση με την οικογένεια.

  • Όλα τα βρέφη βγαίνουν στον κήπο για τουλάχιστον 2 Χ 30 λεπτά καθημερινά, καιρού επιτρέποντος

  • Η καθημερινή ενημέρωση πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και αποστέλλεται μετά την αναχώρηση του βρέφους ή στις 4.00μμ.

Ειδικότερα:

Ομαδικά παιχνίδια που παρέχουν γλωσσικά ερεθίσματα και προσφέρονται για περιγραφή αντικειμένων, ψυχοκινητικά και μιμητικά παιχνίδια με τα οποία τα παιδιά αντιλαμβάνονται το σώμα τους και τη σχέση τους με το χώρο.

Μουσικοκινητικές ασκήσεις μέσω των οποίων τα παιδιά εκφράζονται σωματικά και συναισθηματικά. Ζωγραφική και επιτραπέζια παιχνίδια για την ανάπτυξη των οπτικοκινητικών τους δεξιοτήτων.

Το κουκλοθέατρο, τα παραμύθια (λογοτεχνία), τα τραγούδια καθώς και όλες οι δραστηριότητές μας συμβαδίζουν με την εβδομαδιαία θεματολογία μας. Τα παιδιά μαθαίνουν να αυτοεξυπηρετούνται κυρίως στο φαγητό και να εξελίσσουν τις δυνατότητες τους.

ΜΕΤΑΒΡΕΦΙΚΟ 2

(από 31 μηνών – 3 χρονών)

Να σημειωθούν επίσης τα ακόλουθα:

  • Αλλαγές πάνας κάθε 2 ώρες ή και συχνότερα εάν χρειάζεται

  • Ανεξαρτητοποίηση από την πάνα σε συνεννόηση με τη διεύθυνση

  • Γεύματα σύμφωνα με το πρόγραμμα του βρεφικού σταθμού και σε συνεννόηση με την οικογένεια.

  • Όλα τα βρέφη βγαίνουν στον κήπο για τουλάχιστον 2 Χ 30 λεπτά καθημερινά, καιρού επιτρέποντος

  • Η καθημερινή ενημέρωση πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και αποστέλλεται μετά την αναχώρηση του βρέφους ή στις 4.00μμ.

Το παιδαγωγικό πρόγραμμα περιλαμβάνει παιχνίδια γνωριμίας και ομαδικά παιχνίδια, στα οποία αξιοποιούνται: η λογοτεχνία, οι ψυχοκινητικές δραστηριότητες, οι ρυθμικές δραστηριότητες, η ελεύθερη ζωγραφική, το κουκλοθέατρο, η δραματοποίηση, η μουσικοκινητική και γυμναστική. Η άσκηση από μικρή ηλικία συμβάλλει στη σωστή ανάπτυξη του παιδιού, στην καλή φυσική του κατάσταση και γενικότερα στην υγεία του.

Έναρξη της ημέρας: Χαιρετισμός των οικογενειών/έλεγχος αναγκών του παιδιού για την ημέρα στην εφαρμογή New Generation

  • Υπαίθριο παιχνίδι με κινητικές δραστηριότητες

  • Διδασκαλία σε όλη την ομάδα

  • Χρόνος 'κύκλου' μέσα και έξω (δραστηριότητες σε κύκλο)

  • Εσωτερικοί και εξωτερικοί χόροι ελεύθερου παιχνιδιού

  • Δραστηριότητες με καθοδήγηση από τον εκπαιδευτικό σε μικρές ομάδες

  • Επιτραπέζια παιχνίδια

  • Ώρα ύπνου

  • Σχολική στολή από Δευτέρα έως Πέμπτη

Επειδή η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού είναι αδιαμφισβήτητα και επιστημονικά αποδεδειγμένη το αξιοποιούμε σε όλες του τις μορφές οι οποίες είναι:

  • Παιχνίδι δράσης

  • Παιχνίδι με αντικείμενα

  • Κοινωνικό παιχνίδι

  • Συμβολικό παιχνίδι ή παιχνίδι μίμησης

ΠΑΙΧΝΙΔΙ – LEARNING THROUGH PLAY

Φροντίζουμε το παιδί να παίζει ελεύθερα και αυθόρμητα χωρίς έντονες παρεμβολές, κανόνες, οριοθετήσεις και υποδείξεις. Με αυτόν τον τρόπο ξεδιπλώνονται πτυχές του χαρακτήρα του, εξάπτεται η φαντασία, αναδεικνύονται και καλλιεργούνται περαιτέρω δεξιότητες, αναδύονται συναισθήματα. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο πρωταρχικός σκοπός του παιχνιδιού είναι η ευχαρίστηση. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί ζει και αναπτύσσεται.

Οι παιδικές χαρές προσφέρουν μια ποικιλία δημιουργικών παιχνιδιών έτσι ώστε να εξυπηρετούν την κάθε ηλικιακή ομάδα ξεχωριστά.

Εισαγωγή της Αγγλικής ως δεύτερης γλώσσας (ESL):

Η πρώιμη έκθεση στη δεύτερη γλώσσα είναι σημαντική: τα πολύ μικρά παιδιά μαθαίνουν μια δεύτερη (ή τρίτη) γλώσσα μέσω της ακρόασης και της αλληλεπίδρασης με διαφορετικούς ομιλητές – εκτίθενται στους ήχους, τις λέξεις και τη γραμματική της γλώσσας (ή των γλωσσών) που θα χρησιμοποιούν στο μέλλον.

Τα παιδιά μαθαίνουν λέξεις καλύτερα μέσα από ουσιαστικές δραστηριότητες στην καθημερινή ζωή. Σκεφτείτε πώς το παιδί σας έμαθε την πρώτη του γλώσσα – ήταν μέσω του παιχνιδιού και της συζήτησης μαζί σας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το ίδιο ισχύει και για τη δεύτερη γλώσσα του. Εισάγονται σε νέες λέξεις μέσα από το παιχνίδι και την αλληλεπίδραση με τον/την Αγγλόφωνο εκπαιδευτικό ή φροντιστή. Τα παιδιά χρειάζεται να ακούσουν μια λέξη πολλές φορές και σε διαφορετικές προτάσεις πριν αρχίσουν να κατανοούν τη σημασία της. Χρησιμοποιούμε κάθε καθημερινή δραστηριότητα ως ευκαιρία να εκθέσουμε τα παιδιά σε νέες λέξεις.

Παραδείγματα καθημερινών δραστηριοτήτων περιλαμβάνουν το παιχνίδι, την ανάγνωση βιβλίων μαζί, δραστηριότητες στο πάτωμα, τραγούδια, κουκλοθέατρο και ρουτίνες όπως τα γεύματα, το ντύσιμο, η αλλαγή πάνας και το παιχνίδι σε εξωτερικούς χώρους.

Τα πλεονεκτήματα της πρώιμης έναρξης:

  • Τα μικρά παιδιά συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τις ατομικές, έμφυτες στρατηγικές εκμάθησης γλώσσας για να αποκτήσουν τη μητρική τους γλώσσα και σύντομα ανακαλύπτουν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις στρατηγικές για να μάθουν Αγγλικά.

  • Τα μικρά παιδιά έχουν χρόνο να μάθουν μέσα από δραστηριότητες που μοιάζουν με παιχνίδι. Μαθαίνουν τη γλώσσα συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που μοιράζονται με έναν ενήλικα. Αρχικά κατανοούν τη δραστηριότητα και στη συνέχεια αντλούν νόημα από τη γλώσσα που χρησιμοποιεί ο ενήλικας.

  • Τα παιδιά που έχουν την ευκαιρία να μάθουν μια δεύτερη γλώσσα ενώ είναι ακόμα μικρά φαίνεται να χρησιμοποιούν τις ίδιες στρατηγικές εκμάθησης καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους όταν μαθαίνουν άλλες γλώσσες. Η εκμάθηση τρίτης, τέταρτης ή και περισσότερων γλωσσών είναι πιο εύκολη από την εκμάθηση μιας δεύτερης.

Οι συνεδρίες μας στα Αγγλικά είναι διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες, επικεντρώνονται σε έννοιες που τα παιδιά έχουν ήδη κατανοήσει στη μητρική τους γλώσσα. Οι δραστηριότητες υποστηρίζονται από συγκεκριμένα αντικείμενα, όπου είναι δυνατόν, καθώς αυτό βοηθά στην κατανόηση και αυξάνει το ενδιαφέρον.

Το στυλ διδασκαλίας μας για τα μικρά παιδιά περιλαμβάνει πολλά τραγούδια, χορούς, κάρτες, οπτικά ερεθίσματα και κινήσεις γενικά. Όπως επίσης ανάγνωση βιβλίων, παιχνίδια και άλλες δραστηριότητες. Χρησιμοποιούμε εκφράσεις προσώπου, χειρονομίες και δείχνουμε αντικείμενα και εικόνες για να συνδεθούμε με τη σημασία.