Περιγραφή Προγράμματος – Προ-προνήπιο

TEACHING AND NURTURING IN THE 21ST CENTURY

Με γνώμονα τις ανάγκες κάθε ηλικίας, από 3 μηνών έως 6 ετών, σάς παρουσιάζουμε το ανανεωμένο πρόγραμμα των τμημάτων του Παιδικού Σταθμού «ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ» για το έτος 2022-2023.

ΠΡΟ-ΠΡΟΝΗΠΙΟ – PRESCHOOL (3-4)

Το παιδαγωγικό πρόγραμμα περιλαμβάνει παιχνίδια γνωριμίας και ομαδικά παιχνίδια, στα οποία αξιοποιούνται: η λογοτεχνία, οι ψυχοκινητικές δραστηριότητες, οι ρυθμικές δραστηριότητες, η ζωγραφική, το θεατρικό παιχνίδι, το κουκλοθέατρο, η δραματοποίηση, η προαριθμητική και η προγραφή και η χαρτοκοπτική. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα ήθη και τα έθιμα του πολιτισμού της χωράς, την παράδοση και τα τραγούδια. Επίσης, λαμβάνουν μέρος στις θεατρικές μας παραστάσεις/ γιορτές και παρακολουθούν εκπαιδευτικά προγράμματα από εξωτερικούς συνεργάτες.

Μάθημα Γυμναστικής:

Προγραμματίζουμε δραστηριότητες που στοχεύουν στην ολική κινητικότητα του παιδιού και που προάγουν, σύμφωνα με το σκοπό της Φυσικής Αγωγής, τη σωματική, κοινωνική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη του παιδιού. Μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον, και με τον απα­ραίτητο εξοπλισμό, διευκολύνουμε τη συμμετοχή του παιδιού σε διάφορες δραστηριότητες και παιχνίδια λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις δυνατότητες της ηλικίας του.

Μουσική / Μουσικοκινητική:

Διδασκαλία βασικών συμβόλων της μουσικής, μουσικοκινητική (σύστημα orff). Η Μουσικοκινητική Αγωγή αποτελεί καλλιτεχνική εκπαίδευση και φυσική έκφραση. Τα παιδιά μαθαίνουν ρυθμούς / μουσική και τους συνδυάζουν με την κίνηση. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης που ακολουθούν είναι επιστημονικά μελετημένο, τεκμηριωμένο και ειδικά σχεδιασμένο για τη συγκεκριμένη ηλικία των παιδιών, με αποτέλεσμα να τα βοηθά τόσο στη σωματική όσο και στη πνευματική τους ανάπτυξη. Τα μικρά παιδιά με την Μουσικοκινητική Αγωγή αναπτύσσουν την αίσθηση της δημιουργίας.

Παράλληλα, όπως και στη γυμναστική, ενισχύεται η συνεργασία και η ομαδική δουλειά, ο έλεγχος του σώματος, η ανάπτυξη της θέλησης που κορυφώνεται σε μια παρουσίαση (παράσταση) που για τα παιδιά αποτελεί συγχρόνως θαυμάσια και θεαματική δουλειά.

Να σημειωθούν επίσης τα ακόλουθα: 

  • Morning Opening Activities/Large Group
  • Specific everyday activities / Small group
  • Teacher direct activities / small group
  • Outside learning centers
  • Outside free play time twice daily
  • Free play learning centers indoor and outdoor
  • Ανεξαρτητοποίηση πάνας σε συνεννόηση με τη διεύθυνση
  • Γεύματα σύμφωνα με το πρόγραμμα του παιδικού σταθμού
  • Η καθημερινή ενημέρωση γονέων πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής και αποστέλλεται μετά την αναχώρηση του παιδιού ή μέχρι τις 3.30μμ.
  • Δανειστική βιβλιοθήκη
  • Σχολική στολή από Δευτέρα έως Πέμπτη

English as a second language (ESL):

When children turn three years of age, an appropriate age for starting a proper programme, a more formal teaching and learning environment can be introduced. These young learners can be then grouped into classes under the supervision of 2 adults.

Thus, dual language learning (OPOL) is gradually and almost imperceptibly being acquired with the help of one native English speaker, supported by one adult who speak the native language of the children. The Curriculum is divided into lesson plans which include activities such as:

  • Circle time indoor and outdoor
  • Games indoor and outdoor
  • Music indoor and outdoor
  • Story telling indoor and outdoor
  • Worksheets
  • Free drawing and craft indoor and out door
  • Board games
  • Power point
  • Flash cards
ΔΙΓΛΩΣΣΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ

Ωράριο: 14.00 – 16.00 εντός σχολικού ωραρίου.

Άμεσος σκοπός είναι η δημιουργική απασχόληση των παιδιών  με δραστηριότητες εκπαιδευτικού και βιωματικού χαρακτήρα με την καθοδήγηση του εξειδικευμένου και έμπειρου προσωπικού. 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Εικαστικά/ζωγραφική – Καλλιεργούμε στα παιδιά την αγάπη για την τέχνη. Καθώς μαθαίνουν να ζωγραφίζουν με διάφορες τεχνικές, ψυχαγωγούνται και αναπτύσσουν το ταλέντο και τις δεξιότητές τους.
  • Θεατρική αγωγή/υποκριτική/θεατρικό παιγνίδι – Εισαγωγή στη θεατρική τέχνη με παιγνιώδη τρόπο. Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών και της ικανότητάς τους να αναπτύσσουν το λόγο και τα συναισθήματά τους μπροστά σε κοινό (τρίτους).
  • Μουσική και Μουσικοκινητικές δραστηριότητες – Δίνουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να εξερευνήσουν μουσικούς δρόμους με διάφορες δραστηριότητες. Η μουσική καταπολεμά την έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης και βοηθά στην ανάπτυξη της νοημοσύνης.
  • Ατομικά και ομαδικά επιτραπέζια παιχνίδια
  • Αφήγηση ιστοριών / λογοτεχνίας
ΠΑΙΧΝΙΔΙ – LEARNING THROUGH PLAY

Επειδή η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού είναι αδιαμφισβήτητη και επιστημονικά αποδεδειγμένη, το αξιοποιούμε σε όλες τις μορφές του, ως:

  • Παιχνίδι δράσης,
  • Παιχνίδι με αντικείμενα,
  • Κοινωνικό παιχνίδι,
  • Συμβολικό παιχνίδι ή παιχνίδι μίμησης

Φροντίζουμε το παιδί να παίζει ελεύθερα και αυθόρμητα χωρίς έντονες παρεμβολές, κανόνες, οριοθετήσεις και υποδείξεις. Με αυτόν τον τρόπο ξεδιπλώνονται πτυχές του χαρακτήρα του, εξάπτεται η φαντασία, αναδεικνύονται και καλλιεργούνται περαιτέρω δεξιότητες, αναδύονται  συναισθήματα. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο πρωταρχικός σκοπός του παιχνιδιού είναι η ευχαρίστηση. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί ζει και αναπτύσσεται.

Οι παιδικές χαρές έχουν διαμορφωθεί με μια ποικιλία δημιουργικών παιχνιδιών έτσι ώστε να εξυπηρετούν την κάθε ηλικιακή ομάδα ξεχωριστά.

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Το σχολείο μας παρέχει στα παιδιά τη δυνατότητα δανεισμού παραμυθιών και βιβλίων κάθε εβδομάδα, με στόχο την ενίσχυση της φιλομάθειας και της υπευθυνότητας των παιδιών. Ταυτόχρονα, η βιβλιοθήκη συμβαδίζει με τις θεματικές εβδομάδες όπως αυτές ορίζονται από το αναλυτικό πρόγραμμα. Με άλλα λόγια, τα παραμύθια αποτελούν ένα ισχυρό εξωτερικό ερέθισμα, που συμπληρώνει το βασικό θέμα συζήτησης της τάξης, ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών και θέτει γερές βάσεις για τη δια βίου μάθηση και αναζήτηση της γνώσης.

ΕΞΤΡΑ ΠΑΡΟΧΕΣ

  • Μαθήματα «Μπαλέτου» από 3-6 ετών.
  • Μαθήματα «TAEKWOΝ-DO» από 4-6 ετών.
  • Μαθήματα «Αρμονίου» από 4-6 ετών.
  • Μαθήματα «Tennis» από 3,5-6 ετών.
  • Μαθήματα «Πληροφορικής» από 3,5-5 ετών.
  • Εκπαιδευτικές Βιωματικές Δραστηριότητες με εξωτερικούς συνεργάτες
  • Παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων στο χώρο του σχολείου